2022年4月21日木曜日

ウェブページに年度末・年度始めの行事を順次紹介していきます。

The busiest season of the end and beginning of the school year is almost over, and we have got some time to update our Viatorian webpages.
年度をまたぐ一番忙しい時期もどうやら落ち着いてきて、ゆっくりコンピュータに向かう時間も増えてきましたので、またこのページも更新していきたいと思います。

The biggest news of our Viatorian Community in Kyoto is that St. Viator Rakusei School has welcomed the new Principal, Ms. ODA Megumi, who is an associate member. We are really proud that a boys' high school, in our still Japanese male-dominant society, has welcomed a determined pious lady as a Principal. Mr. OGINO Kazushige, who is also an associate member, has been stay in offiece as the Chairman of the Board of Trustees.
新年度、私たちにとって一番大きなニュースは小田恵先生が学校長になられたことです。まだまだ男性優位の社会において、男子校の校長に女性が就かれたことを、私たちは本当に誇りに思います。ヴィアトール共同体も彼女をしっかり支えていきたいです。
理事長は荻野一茂先生が続けられますが、このお二人のヴィアトール会員とともに、私たちヴィアトール共同体も続けて頑張っていきたいです。

We are having the biggest spring holiday season in Japan and a lot of time updating, so we update our webpages to show you about the very important school ceremonies of the end and the beginning of the school year and our individual activities at church as parishioners.
ゴールデンウィークにかけて、年度末から新年度にかけての活動を投稿していきます。
よろしくお願いします。

洛星中学校・高等学校 理事長・学校長のご挨拶

0 件のコメント:

コメントを投稿

新入生へのウィリアム神父様の挨拶 <br>Greetings from Fr William to the new students <br>February 11, 2022

入学試験に合格し、入学が確定した生徒に、本校チャプレンのウィリアム神父様からご挨拶のビデオメッセージが届けられました。 Our school chaplain Fr William sent a greeting video message to the children, w...